Praktiski
Mājas

Latvijā kafiju dzer biežāk nekā Lietuvā un Igaunijā0


Franču preskannā kafija netiek vārīta, bet aplieta ar karstu ūdeni un biezumi nospiesti kannas dibenā. – Ja, virzot filtru uz leju, ir liela pretestība, kafiju grūti nopresēt, tas nozīmē, ka ir pārāk smalks malums. Izmantojot šo kafijas gatavošanas veidu, malumam jābūt diezgan rupjam, – skaidro Andris Petkēvičs. Metodes priekšrocība – kafiju var ātri pagatavot, tā ievelkas ne ilgāk par piecām minūtēm, kanna maksā samērā lēti; trūkumi – kafijas garša nav piesātināta, ūdens jāvāra atsevišķā traukā, neuzmanīgi nospiežot presi, kafija var izšļākties no trauka.
Franču preskannā kafija netiek vārīta, bet aplieta ar karstu ūdeni un biezumi nospiesti kannas dibenā. – Ja, virzot filtru uz leju, ir liela pretestība, kafiju grūti nopresēt, tas nozīmē, ka ir pārāk smalks malums. Izmantojot šo kafijas gatavošanas veidu, malumam jābūt diezgan rupjam, – skaidro Andris Petkēvičs. Metodes priekšrocība – kafiju var ātri pagatavot, tā ievelkas ne ilgāk par piecām minūtēm, kanna maksā samērā lēti; trūkumi – kafijas garša nav piesātināta, ūdens jāvāra atsevišķā traukā, neuzmanīgi nospiežot presi, kafija var izšļākties no trauka.
Foto – Anda Krauze

Latvijas iedzīvotāji dienā izdzer vairāk kafijas, nekā Lietuvā un Igaunijā, liecina Baltijas lielākā kafijas ražotāja “Melnā Kafija” veiktā aptauja par kafijas lietošanas paradumiem Baltijas valstīs. Latvijā arī ir vismazākais to cilvēku īpatsvars, kuri ikdienā kafiju nelieto.

Šī gada oktobrī veiktā aptauja rāda, ka Latvija ir lielākā kafijas patērētāja Baltijā – 75% aptaujāto kafijas lietotāju Latvijā dienā izdzer vismaz divas tasītes kafijas, visbiežāk izvēloties krūzītē aplietu kafiju vai profesionāli pagatavotu kafiju, piemēram, kafejnīcās . Līdzīgi ir arī Lietuvā – vismaz divas tasītes dienā izdzer gandrīz 3/4 aptaujāto kafijas mīļotāju, taču lielāku priekšroku dodot krūzītē aplietai kafijai. Mazāk kafiju dzer Igaunijā – tur attiecīgo daudzumu dienā patērē vien 2/3 aptaujāto, taču Igaunijā ir lielāks skaits tādu, kuri ikdienā izdzer pat 4-6 kafijas tasītes. To, ka kafiju nedzer, biežāk norāda vīrieši (21%), kā arī gados jaunākie iedzīvotāji (18-29).

Katrā valstī ir arī atšķirīgi kafijas lietošanas paradumi – piemēram, kamēr Lietuvā un Latvijā cieņā ir kafija, kas pagatavota, to uzreiz aplejot krūzītē, igauņi ir iecienījuši kafijas aparātā un franču presē pagatavotu kafiju. Igaunijā 55% aptaujāto labprātāk izvēlas dzert kafiju ar pienu, turpretī Lietuvā 59% izvēlas tieši melnu kafiju. “Kafijas lietotāji Latvijā arī biežāk izvēlas baudīt melnu kafiju – 48%, taču gandrīz tikpat bieži dzer arī kafiju ar pienu – 39%. Latvijā un Igaunijā kafiju vairāk lieto vīrieši, bet Lietuvā sievietes, taču kopumā šīs atšķirības starp dzimumiem nav pārāk lielas,” stāsta SIA “Melnā Kafija” ģenerāldirektors Mārtiņš Čakste.

Ņemot vērā to, ka vietas, kur nopirkt kafiju līdzi ņemšanai ir teju ik uz soļa, tomēr visās valstīs šāds paradums ir tikai 5% aptaujāto. Visbiežāk kafija tiek dzerta mājās pirms došanās ikdienas gaitās. Latvijā un Igaunijā šāds paradums ir 63% un 66% aptaujāto kafijas patērētāju, bet Lietuvā 51%. Cilvēki itin bieži kafiju bauda arī savās darba vietās, ko Lietuvā apstiprina 31% aptaujāto, Latvijā 24%, bet Igaunijā 18%.

Saistītie raksti

“Aptaujas dati ļauj secināt, ka lielākajai daļai iedzīvotāju kafija ir ikdienas sastāvdaļa un dienas pirmā rīta tasīte visbiežāk tiek izdzerta mājās, ko apgalvo 60% no respondentiem, vai arī darbā (24%), savukārt pa dienu labprātāk vietās, kur var iegādāties profesionāļu pagatavotu kafiju. Tikai 5% respondentu kafiju mēdz iegādāties pa ceļam, līdzņemšanai. Lai gan kafiju Latvijā ir iecienījusi ievērojama sabiedrības daļa, tā tiek patērēta bez pārmērībām – visbiežāk tiek izdzertas ne vairāk kā 1-3 kafijas tasītes dienā (88%),” atklāj Mārtiņš Čakste.
Kafijas lietotāji iepērkoties ir lojāli noteiktai kafijas šķirnei. Visās trīs Baltijas valstīs šis ir svarīgākais faktors, izvēloties kafiju. Domas dalās starp valstīm par nākamo būtiskāko faktoru, kas ietekmē kafijas pirkumu: Lietuvā un Igaunijā tā ir cena (35% un 40%), savukārt Latvijā zīmols (37%)

Interneta aptauju 2015. gada oktobrī veica Baltijā lielākais kafijas ražotājs “Melnā Kafija” sadarbībā ar mediju aģentūru “Mindshare”. Aptauja tika veikta visās Baltijas valstīs, tajā piedalījās 1400 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
PR
Praktiski.lv
Praktiski
VIDEO. 3 vislabākās auksto zupu receptes: gardas un neparastas
3 dienas
PR
Praktiski.lv
Praktiski
VIDEO. Lai nebūtu jādzīvo blakus tīģerim: kā izvēlēties kaķi
3 dienas
IK
Ilona Klovāne
Praktiski
Labākie kaimiņi – draugi augiem: atbaida kaitēkļus un sekmē aputekšņošanos
3 dienas

Lasītākie

LE
LETA
Latvijā
Sausums posta Latviju. Svētdien izcēlušies vairāki jauni meža ugunsgrēki
4 minūtes
VS
Viesturs Sprūde
Latvijā
Kad notiek cīņa par cilvēku prātiem, tāda lieta kā nacionālā identitāte, ir būtiski svarīga. Intervija ar Latvijas Vēstures institūta direktoru Gunti Zemīti
Intervija 52 minūtes
VK
Vita Krauja
Kultūra
“Grozi, kā gribi, bet izrādei jānotiek šeit un tagad!” Saruna ar Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātra direktori Danu Bjorku
Intervija 1 stunda
IK
Ilze Kuzmina
Latvijā
Pulcēšanās ierobežojumi ietekmēs arī uzņemšanu augstskolās. Ar ko jārēķinās topošajiem studentiem
2 stundas
KO
kokteilis.lv
Kokteilis
Ministrs Edgars Rinkēvičs: Ir izgudrota velnišķīga aplikācija, kas izsekos visu, ko darām un nedarām 1
4 stundas