Produkti un garšvielas, Receptes

Pretpaģiru ēdienkartes noslēpumi: kā uzfrišināt dūšiņu, ja naktī ticis svinēts no sirds

Foto-Fotolia

Vakars bija izdevies. Vispirms draugu kompānijā tika iztukšots mājas bāriņš, tad radās nepieciešamība pāris reižu aizskriet uz veikalu pēc papildinājuma. Pēc jautrās un bezbēdīgās nakts pienāk rīts un kopā ar to – galvassāpes, slikta dūša un miglains skats uz dzīvi.

Galvassāpes palīdzēs novērst pretsāpju līdzeklis, lai gan par to nebūs priecīgas jūsu aknas, kas, jāatzīst, jau gana cietušas no vakardienas uzdzīves. Diemžēl reiboni un sliktu dūšu nekas nepalīdzēs novērst. Vienīgā izeja – visu dienu ieturēt mērenas maltītes, kas katrā gadījumā mazinās simptomus un palīdzēs vismaz novērst uzmanību.

Foto-Shutterstock
Foto-Shutterstock

Tādēļ pirmais, ar ko iesakām sākt dienu, – palutiniet sevi ar vēršaci, turklāt līdz galam neizceptu. Vēršacij jābūt tik neizceptai, lai ne tikai dzeltenums paliktu šķidrs, bet arī olas baltums, uzmetot skatienu, neradītu apetīti. Olai nežēlojiet sāli un piparus. Var pārkaisīt rīvētu sieru. Galu galā izskats būs pieņemams, bet garša – kā pusjēlai olai. Šādu brokastu pagatavošana neprasīs daudz pūļu un spēka, kas jau tā ir jātaupa. Būtiskākais, ka pareizi pagatavota ola šajā gadījumā būs spēcīgs un iedarbīgs līdzeklis pret slikto pašsajūtu. Svarīgi atcerēties, ka tieši pusjēla ola palīdzēs, bet labi izcepta tieši pretēji – pastiprinās visus simptomus.
Ja ir spēks un iespēja, neatsakiet sev svaigi spiestu apelsīnu sulu. Tas ir neticami iedarbīgs un garšīgs dzēriens. Ja jums ir spēks katru apelsīnu pārgriezt un, izmantojot rokas sulas spiedi, izspiest tā sulu – jūs vienlaikus varat uzsist sev uz pleca, ka esat garīgi stiprs cilvēks.

Foto-Shutterstock
Foto-Shutterstock

Uzreiz pēc pirmajām brokastīm, lieki nedomājot, ir pienācis laiks sākt gatavot otrās. Ellīgais paģiru radītais izsalkums ļaus vieglāk izdzīvot šo liktenīgo dienu, tādēļ uzreiz pēc brokastīm sāksim vārīt buljonu un cept kartupeļus.

Gudri un tālredzīgi cilvēki buljonu vāra jau iepriekš, sasaldē un uzglabā saldētavā. Taču vienlaikus jāatzīst, ka gudri cilvēki neļaujas pārmērībām alkohola lietošanā. Un kur jūs esat redzējuši tālredzīgus un apdomīgus alkoholiķus? Tādēļ skaidrs, ka buljons mūsu saldētavā atrodams nebūs.

Tādēļ to nāksies vārīt no paša sākuma, nevis tikai uzsildīt. Vispirms vistas muguriņas jāieliek lielā katlā ar ūdeni, jāuzvāra, tad jānoņem putas, jāpievieno sāls un pipari un pusstundu jāvāra uz lēnas uguns, šajā laikā domājot par visa dzīvā un esamības  īslaicīgumu. Buljona, saukta arī par ebreju penicilīnu, ārstējošās īpašības nav iespējams novērtēt par zemu. Buljons būs lieliskas zāles pret gastrītu, saaukstēšanos, gripu un, protams, paģirām. Pasniedzot pārkaisiet ar zaļumiem un pievienojiet olu, arī šajā gadījumā ļoti mīkstu, līdz galam neizvārītu.

Foto-Shutterstock
Foto-Shutterstock

Otrajā ēdienā būs cepti kartupeļi. Tie tikai jānomazgā, tīrīt nevajag. Tad jāsagriež četrās daļās, jāsaliek uz cepešpannas, uz katras kartupeļa daiviņas uzliekot plānu speķa šķēlīti. Kādu brīdi ļaujiet tiem apbrūnēt cepeškrāsnī, un jums būs gan ēdiens, kas palīdzēs piepildīt pēc vakardienas pārmērībām izstaipīto kuņģi, gan absorbents, kas palīdzēs tikt galā ar sliktās pašsajūtas izraisītājiem, turklāt bagātināts ar viegli izmantojamām un veselīgām taukvielām.

Svarīgi atcerēties, ka mēs runājam par patiešām mokošām un smagām paģirām. Vakar jūs jaucāt stipros alkoholiskos dzērienus ar rūgtenas garšas alu, tad malkojāt vīnu, pēc tam atgriezāties pie viskija, tādēļ ir sajūta, ka šodien nekādas zāles nepalīdz un vienmērīga ēšana visas dienas garumā būs vislabākās zāles. Starp pamatēdienreizēm nepieciešams uzkost kādu tostermaizi ar maigu sieru, konservētus tomātus savā sulā (starp citu, tomātu sula ir brīnišķīgs dzēriens, kas, baudīts kopā ar rasolu, var krietni atvieglot jūsu ciešanas). Paģiru māktā cilvēka kāre pēc dažādiem ēdieniem līdzinās grūtnieču kaprīzēm. Ja jums rodas vēlēšanās baudīt sālītus gurķīšus ar zemeņu ievārījumu, neatsakiet šo mazo gastronomisko baudījumu, sliktāk noteikti nekļūs.

Vienlaikus neaizmirstiet gatavoties vēlīnām pusdienām – paģiru sestdienas kulminācijai. Interneta padomdevēji bieži vien iesaka kādu vieglu un veselīgu ēdienu, līdzīgu vārītiem puķkāpostiem, taču mēs iesakām jums šos padomus aizmirst kā ļaunu murgu. Nepieciešams ieklausīties savās vēlmēs un notiesāt kaut ko ļoti neveselīgu. Ideāli derēs gan trekna desa, gan kupāti, gan vēl kāds ļoti kalorijām bagāts ēdiens, arī jebkuri pusfabrikāti. Lieliska izvēle – cīsiņi, tikai ietiniet tos bekonā, papildiniet ar vārītiem kartupeļiem, aplejot biezā kārtā ar kečupu vai kādu ķīniešu mērci. Bet varbūt jūsu dvēsele vēlas ievārījumu?

Ja nu viss iepriekš minētais nepalīdz, tad izmēģiniet izdzert litru ledaina gaišā alus. Ja kāds ir izbrīnīts, sakiet – mēs atļāvām :).

Pievienot komentāru