Praktiski
Receptes

Pieci balti dārzeņi, kurus vajadzētu ēst biežāk 16

Foto – Shutterstock

Ziedkāposti

Lorem ipsum
FOTO: Leta

Uztura noslēpumu zinātāji bieži mudina ēst daudz krāsainu augļu un dārzeņu, liekot uz šķīvja vai veselu varavīksni ar stingru pārliecību, ka krāsains ēdiens ir uzturvielām bagātāks. Tomēr krāsa ir tikai viens rādītājs. Balti produkti bieži ir tikpat vērtīgi. Patiesībā dažos baltajos dārzeņos ir tās uzturvielas, kas mums bieži pietrūkst visvairāk, piemēram, magnijs, kālijs un šķiedrvielas.

Ziedkāpostu ēdieni ir ne tikai veselīgi, bet ir arī izpelnījušies modīgas ēdmaņas statusu. Tāpat kā citos kāpostaugos – brokoļos, kāpostos un Briseles kāpostos, ziedkāpostos ir sēra savienojumi, kurus slavē par spēju cīnīties pret vēzi, nostiprināt kaulaudus un rūpēties par asinsvadu veselību.

Šampinjoni

Lorem ipsum
FOTO: Leta

Šampinjonos ir maz kaloriju, nav tauku, holesterīna, glutēna, maz sodas, un tomēr tie ir bagātīgs selēna, kālija, riboflavīna, niacīna un vitamīna D avots. Sēnes ir arī sātīgas, kas nozīmē, ka palīdz kontrolēt svaru, ēdot garšīgi un veselīgi. Un tie ir bagāti ar umami – slaveno piekto garšu pēc saldas, sāļas, rūgtas un skābas. Ar tiem var padarīt bagātāku pat vienkāršu ēdienu garšu.

Ķiploki

Lorem ipsum
FOTO: Leta

Britu šefpavāre Džūlija Čailda atzīst, ka pietiek sākt sautēt ķiplokus, lai vīrs un bērni momentā pulcētos virtuvē! Papildus labajai garšai ķiplokus slavina par spēju veicināt matu augšanu, izdziedēt akni un aizbaidīt vīrusus. Tā īpašības kā antioksidantam spēcina imunitāti. Lai iegūtu lielāko labumu no ķiploku aktīvās vielas – allicīna – sagriez svaigu daiviņu un paturi uz šķīvja pirms izmantot ēdiena gatavošanā.

Sīpoli

Saistītie raksti

Lorem ipsum2
FOTO: Leta2

Čailda tāpat uzsver, ka nespētu iedomāties pasauli bez sīpoliem, un tam ir pamatots iemesls. Sīpolos ir pretiekaisuma vielas, kas palīdz pret artrītu, darbojas vēža, sirds slimību un diabēta profilaksei.

Kartupeļi

Lorem ipsum2
FOTO: Leta2

Ļoti daudzi cilvēki uzņem pārāk maz kālija (starp amerikāņiem tādu ir praktiski visi – 97 procenti vai diētiskās šķiedras. Salīdzinot vienāda svara dārzeņus, kartupeļos ir tikpat daudz šķiedrvielu un vairāk kālija nekā citos izplatītos dārzeņos un augļos. Vidēja lieluma ar visu mizu pagatavotā kartupelī ir tikai 163 kaloriju, 941 miligrams kālija un 3,6 grami šķiedrvielu. (Banāns, kurš arī ir balts, satur 422 miligramus kālija un 3,1 gramu šķiedrvielu). Kartupeļos arī ir C vitamīns, vitamīns B6 un magnijs, kā arī nedaudz augstas kvalitātes proteīnu.

LA.lv