Praktiski
Manas tiesības

Līdz šim tas nebija iespējams! Saziņā ar VID būtiskas izmaiņas0

Foto: Pexels

Zvanot uz Valsts ieņēmumu dienesta konsultatīvo tālruni, tagad iespējams saņemt arī personalizētu konsultāciju, kas saistīta ar zvanītāja personīgajiem datiem. Šāda iespēja pieejama, zvanot gan uz konsultatīvo tālruni 67120000, gan diasporas klientu konsultatīvo tālruni +371 67122443.

Personalizēta konsultācija nozīmē, ka iedzīvotāji vairumā gadījumu var pa tālruni saņemt konsultāciju tieši par viņa individuālo situāciju, kas izriet no datiem, kādi par konkrēto personu ir Valsts ieņēmumu dienesta (VID) rīcībā.

Līdz šim tas nebija iespējams, jo nevarēja pārliecināties par zvanītāja identitāti.

Lai saņemtu šādu personalizētu konsultāciju, sarunas laikā zvanītājam jāpieslēdzas savam Elektroniskās de­klarēšanas sistēmas (EDS) kontam un jāidentificē sevi, nosaucot konsultantam ekrānā redzamo četru simbolu kodu.

Pieslēgties EDS var ikviens, izmantojot savas internetbankas rekvizītus, kā arī izmantojot e-paraksta viedkarti (e-me) vai elektronisko identifikācijas karti (eID). Ja savulaik ir noslēgts līgums par EDS izmantošanu un cilvēkam ir zināms VID piešķirtais lietotājvārds un parole, arī to joprojām var lietot.

VID konsultatīvā tālruņa darbinieki sniedz konsultācijas par nodokļiem un EDS, muitu, akcīzes nodokli un akcīzes preču apriti. Atsevišķos gadījumos tēmu klāsts tiek papildināts, piemēram, valsts amatpersonu deklarāciju iesniegšanas laikā u.c.

Saistītie raksti

Ja jautājums būs specifisks vai tik sarežģīts, ka to nevarēs atrisināt telefoniski, VID darbinieks ieteiks klientam citu piemērotāko saziņas veidu ar dienesta speciālistiem.

 

UZZIŅA

Plašāka informācija par VID konsul­tatīvo tālruni, kā arī par citām saziņas iespējām ar dienestu pieejama tīmekļa vietnē www.vid.gov.lv (sadaļā Kontakti/Kā ar mums sazināties?).

LA.lv